torsdag 3 augusti 2017

Omallokering - sälj & köp

Warren Buffet säger att det är enkelt att bli miljonär, det svåra är att låta det ta den tid det kräver. Detta LILLA dilemma (ironi) är något jag behöver träning av. Tålamod!


Som ni vet pratar jag gott om bolaget Eyeonid och tror fantastiskt mycket på bolaget på längre sikt. Jag har en liten stek i bolaget såklart.


MEN !!!!!

Det där tålamodet fanns inte igår. Jag sålde av 1000 aktier och köpte lite fler utdelande aktier. Mitt sälj av EOID beror endast på att jag är en svag människa och inte har tålamod hahah. Vill helt enkelt bara ha mer utdelningar i år. Svårare än så är det inte. Nu finns det kvar en stek i EOID som förhoppningsvis får ligga till sig många månader till. EOID kommer att bli en well done stek om vi ska fortsätta på grill temat.


Hur som helst så redovisar jag här nedan, genom en skärmdump, vad jag köpt för utdelande aktier som EOID betalat åt mig.






Idag kom även LifeAssays B ut med att de fått utökade säljrättigheter i Kina. Bolaget har jag haft på bevakning en längre tid. Tyvärr blev jag tvungen att sälja ytterligare 2000 aktier av EyeonID då jag ville gå in ordentligt i LifeAssays. Detta är nu gjort och nu håller vi tummarna för att de börjar sälja lite fler mätinstrument till Kina.


Lägger även ut en uppdaterad dump av nuvarande innehav i Utdelningsportföljen på Portfölj sidan.


Ta hand om er och var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar