onsdag 23 augusti 2017

Omallokering 2.0

Man ska inte lyssna på andra heter det ju så fint. Vi pratar om det på finanstwitter, nästan dagligdags, inte riktigt men ni förstår vad jag menar. Jag hade en lagom stor stek i ID-skyddsbolaget EyeonID tidigare, men sålde av 50% av dessa och köpte en drös med utdelande bolag istället. Anledningen till den allokeringen var enkel, jag led av tristess... jag ville ha lite kassaflöde, jag ville ha utdelningar. Därav gick jag från ca 80%igt innehav i EyeonID till BETYDLIGT mindre.


I Måndags 21/8 kom EyeonID halvårsrapport. Denna rapport visste vi aktieägare sedan tidigare att den skulle visa minus...MEN!!! Rapporten visar inte lika mycket minus som förväntat (uppskattat), dessutom dubbleras eget kapital per aktie vilket är trevligt.


Dessutom gör VD Daniel i EyeonID ett taktiskt smart drag, som jag själv tycker är bra, det visar på erfarenhet osv osv. Fem minuter efter rapporten lägger bolaget ut ett PM. Detta PM består av att under de senaste 10 månaderna, har EyeonID arbetat med att kontokortscertifiera deras plattform. Denna certifiering kommer att vara klar nu i September månad. Detta innebär att bolaget med sitt Proaktiva id-skydd, får tillgång till och kan börja skydda id handlingar hos tex banker och varumärkta kreditkort.


Med detta ihop med vad som skett och sker i bolaget tidigare och framåt, ser jag en enorm potential i EyeonID. De arbetar strukturerat, seriöst och målmedvetet. Jag tycker om bolagets Vlogg på Youtube där VD Daniel glänser som en sol när han pratar om vad som händer. Samtidigt kommer jag ihåg att bolaget knappt börjat att sälja sin tjänst än. De är i startgroparna, de står på rampen, de har tänt första startraketen i och med några avtal som i sin tur säljer id-skyddet till slutkund. Men tilläggas skall, att MMV i Tyskland, med över 500 miljoner kunder, kommer börja lansera EyeonID till sina kunder i September. Likväl kommer MySafety börja göra en intensifierad marknadsföring om EyeonID id-skydd i September.


Dessutom får vi inte glömma, att EyeonID fortfarande har två LOI som inte är klara. Dessa två eventuella avtal borde komma inom någon månad, med tanke på att det tar ca 6mån i runda slängar.


Omallokering 2.0 handlar alltså om att jag ser sådan potential i EyeonID, att jag väljer att sälja alla stamaktier i min utdelningsmaskin till förmån för EyeonID. Nu finns ett par preffar kvar och ytterligare en liten stek EyeonID.... som jag personligen tror kommer bli en fin, stor flintastek till ett helt kompani.


Halvårsrapport plus info om vad som händer och har hänt under året.


Som Daniel säger "Leverans is Everything"


Ta hand om er och var rädda om varandra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar